Holger 2 år! GRATTIS! Hurra hurra

Häromdagen fyllde vår lille vän hela 2 år! Stora killen!

Det firades med en smaskig kött- tårta och extra mycket gos hela dagen. Vår underbara kille är hela 2 år!!

Ingen hundkurs har vi anmält oss till som vi tänkt. Det är mycket som kommit i vägen, vi ska få tillökning i familjen t.ex. vilket har gjort att jag tyvärr inte orkat tänka så mycket på kurser… men det kommer mer energi till det får vi hoppas:)

Missade möjligheten till MH test i helgen också. Såklart var sista anmälningsdagen den 5:e, vilket jag kom på den 7:e… Så synd för det var precis i närheten av där vi bor!

Annars mår Holger väldigt bra, nästa vecka är det dags för den årliga vaccinationen och veterinärundersökningen. Så får vi hoppas att allt ser bra ut! Denna gång ska vi besöka en ny veterinärklinik som öppnat i Östersund, ska bli spännande.

—————————————————————

Det har blivit skillnad i våra liv på andra sätt också, vår lilla katt-tös Leyla finns inte längre kvar hos oss, det kan jag berätta mer om i ett separat inlägg. Vårt hus har ett tomhål nu på något vis och det har varit väldigt jobbigt. Vår älskade lilla gumma…

 

 

4 responses to “Holger 2 år! GRATTIS! Hurra hurra

  • Quickmatch kennel/ Gunilla

    Så vacker han är! Hoppas vi ses på ngn utställning framöver 🙂

  • emilies1

    Hej! Jag blir nervös bara av att läsa ordet utställning! Så mycket folk som kommer titta på mig samtidigt och jag kommer garanterat snubbla eller ha en hund som lever rövare och inte alls gör som jag vill! 😉 så jag fortsätter att intala mig att han ändå kommer vara liiite för tunn för domarna, ett tag till iaf;)

  • Emil

    Grattis 🙂
    Glad att höra att han är okej. Jag googlade nämnligen på blåsljud och fann ditt forum ( http://alltforhundar.se/hundforum/viewtopic.php?f=13&t=89264 ).
    Det är så att min flickvän är i samma sits som du var i, fast med en Collie valp. Collien är nu 8 veckor och blev undersökt idag, och dom fann blåsljud. Min flickvän har samma känslor som du hade angående det, då hon senaste veckan verkligen väntat på att bli matte.

    Imorgon är det tänkt att hon köper collien. Varit mycket diskussioner om och men.

    Men har beslutat för att köpa valpen och se den 12:e veckan då det är ultraljud testet, att då även se om hjärtat blivit bättre eller så.

Kommentera

