Holger 1 år och 3 månader

Om en vecka blir Holger 1 år och 3 månader. Stor har han blivit och han har börjat få maskulina drag. Så snygg och ståtlig så! Den flata skallen börjar synas också! Mer och mer päls får han också, så nu borstas han varje dag för att undvika tovor, speciellt öron och under armhålorna blir det snabbt tovor.

Under tassarna måste man klippa, annrs får han så hemska snöklumpar under dem, det får han ändå men inte lika mycket då jag klipper. Klipper jag för lite eller varför får han ändå klumpar??

Vi har precis varit och gått en lång och mysig promenad i skogen och busat i snön, och knåpat bort snöklumpar emellanåt. Han går alltid lös, utom på vägar med trafik såklart. På gården är han också alltid lös, och har alltid varit. Han har lärt sig att han måste hålla sig på tomten. Aldrig att han skulle gå ner mot vägen. *peppar peppar* Det är skönt!

Nu har jag verkligen legat på latsidan när det gäller träningen, så jag måste nog lägga upp ett schema med daglig träning av olika slag, så vi håller oss igång!

Men till våren ska jag börja med någon kurs, lydnad tror jag vi börjar med, innan man börjar med något annat så vill man att det ska sitta liksom.

Julen har också passerat och Holger har bott hos oss i över ett år nu! Kan knappt förstå själv att det gått så snabbt! Dagen efter julafton förra året hämtade vi honom…åh så liten han var då. Det lilla knytet…åh jag vill tillbaka!! En snabbis bara!!

På julafton fick såklart Holger följa med oss överallt, himla smidigt med så liten och söt hund- alla vill att han ska följa med! Undrar just hur mycket korv och sylta han fick smusslat till sig under bordet utan min vetskap..?

Kram och God fortsättning på Er!

Ps, när är tanken att den beryktade tonåren och trotsåldern börjar?;)

4 responses to “Holger 1 år och 3 månader

  • Quickmatch kennel/ Gunilla

    Hej Emelie
    Så fin Holger är. Jag kikar in ibland och läser vad ni hittar på. Det är så spännande för vår Cavalier Wilda har en dotter som också är BT. Hon är parad och ska få valpar i Februari. Här väntas valpar med mycket arbetsvilja.Vet du ngn som letar cavalier i Black &Tan eller Ruby & vill jobba med sin cavalier så får du gärna tipsa om denna kull.
    Många hälsningar från Gunilla i Umeå

  • emilies1

    Hej hej!

    Tack för påhälsningen:) Är det ni som ska ha valparna?
    Jag vet inte om någon just nu som söker cavaliervalp men ska givetvis tipsa om denna kull om jag hör någon!

    Hoppas Ni har det bra!

  • emilies1

    Nej vad säger du:( Fy så tråkigt, men ja sådant som händer! Bättre lycka nästa gång!

Kommentera

