Mina katter får vara ute på fri tass då de lärt sig

Mina katter kan få vara utekatter när de lärt sig följande:

1. Komma hem den tiden jag bestämmer att de ska vara hemma

2. Inte gå fram till främlingar

3. Inte bråka med andra katter

4. Inte sova på grannens utemöbler

5. Inte gå på trafikerade vägar

6. Inte bajsa utan att plocka upp det efter sig

7. Inte kissa i barnens sandlådor eller rabatter

8. Inte sitta under bilar eller ligga i motorutrymmen på bilarna

9. Inte gå PÅ bilar och absolut inte fälla ut klorna det minsta

10. Komma när jag ropar

11. Hålla sig endast på gården när jag ber dem om det, såsom Holger kan

12. Öht inte vara till besvär för andra människor som faktiskt inte valt att ha katt

13. Inte lägga sig i barnvagnar

14. Leva längre än genomsnittsåldern för en utekatt, som är 3 år.

Kommentera

