Holger 10 månader

Idag fyller grabben 10 månader! (Pitapatan till höger stämmer inte riktigt)

Det firar vi med många pussar och extra god mat. Just nu är jag dock inte så förtjust i honom då han varit ute och rullat sig i något som luktar så fruktansvärt illa, har sett honom stå och lukta på ett speciellt ställe i några dagar så jag gick ut för att se om det låg något äckligt där och mycket riktigt, han har rullat sig i en död, rutten sork. Han luktar inte direkt lavendel nu. Det var så illa att jag tjöjdes när jag kände lukten… URK. Det enda positiva i detta är väl att han inte längre käkar upp dem utan nöjer sig med att rulla sig i dem…

I övrigt går allt bra, vi har kommit igång med lite mer träning här hemma. Om det blir någon kurs i höst vet jag inte ännu.

Han lyfter numera på benet varje gång han kissar:) och det har hänt olyckor inomhus igen, inte hos oss men hos min mormor… jag misstänker att det har med känsmognaden att göra så det går nog över. Vi har ju aldrig korrigerat felkissningar så det är nog inte så gott för Holger att veta att det blir lite tokigt när man kissar inne…

På dagarna är numera Holger ensam hemma, det är lite beroende på hur pappahusse jobbar, oftast är han hemma en bit in på förmiddagen innan han åker på jobb, då stannar oftast (inte alltid) Holger hemma och jag åker hem på lunchen och rastar och pussar lite, sedan är han själv fram tills jag slutar 16.15. Det är lite jobbigt att lämna honom när lunchen är slut men han har ju katterna, radion och sover nog den mesta av tiden. Aldrig har han hittat på några bus.

Men det gulligaste är nog att han smyger upp i vår säng och sover:) han avslöjar sig med att lämna Holger-avtryck och lite små svarta hår:)

Jag tänker fortfarande varje dag på hur lyckligt lottad jag är med min familj!

 

Kommentera

