Holger 9 månader

Nu är Holger 9 månader gammal och vi har vägt och mätt oss, såhär stor är vi nu:

Bröstkorg: 41cm

Hals: 27cm

Rygg: 41 cm

Mankhöjd: 34 cm 

Vikt: 6kg   

Sommaren fortsätter i snabb takt och semestern börjar sina ut… men än så länge är det dagar kvar så inte misströsta!

Idag fick Holger vara själv hemma i fem timmar, så länge har han nog aldrig varit själv tidigare, men jag tror det var bra träning faktiskt, nu när jag börjar jobba igen så kanske Holger kommer behöva vara själv en del av dagarna, Anders jobbar ju inte kvar på sitt jobb längre utan kommer syssla med annat såsom grävning och trailning och då finns det inte alltid plats för liten nuss… men jag får se till att åka hem på lunchen på jobbet och rasta honom, det kommer lösa sig.

I helgen tog vi katter och hund och åkte till Ås och bosatte oss några dagar i mina föräldrars hus under tiden de var i sin stuga. Vi hittade på massa och Holger följde såklart med överallt. Vi badade, promenerade, fikade, åt och tittade på några sevärdheter som man inte tidigare tänkt på fanns i Östersund. Katterna fick vara kvar i Ås så länge men under kvällarna tog vi ut dem i koppel.

Ikväll tog vi en lång promenad i byn och stannade till och badade lite i älven, nåväl Holger åtminstone. Han älskar verkligen att bada!

Jag har så många inlägg att skriva men vet inte med vilket jag ska börja! Ska försöka få någon ordning på det.

Hej så länge!

 

Kommentera

