Veterinärbesök med Leyla

I fredags kväll fick jag åka in med Leyla till veterinären då hon hade kräkts flera gånger och ville inte äta eller dricka just. Jag fick vätska upp henne med en oral spruta i munnen men blev inte piggare. Hon hade ingen feber och försökte äta lite så vi väntade några timmar men ingen skillnad.

Så jag åkte in med henne på fredagskvällen. De tittade i hennes rumpa om det skulle vara så att hon igen fått inflammation i analsäckarna men de såg normala ut. De ville ta några prover på henne för att se så att inte njurarna krånglar. Jag fick sitta i väntrummet så länge. Usch, alltid lika jäkligt när någon av djuren är sjuka, speciellt denna gång när vi inte visste varför hon var så dålig, dessutom blev jag lämnad med orden om njurarna…försökte verkligen hålla tårarna tillbaka men det är inte  gott inte.

Veterinären kom ut efter flera timmar kändes det som, nåväl 30 minuter iaf… och han hade glada nyheter, njurarna var ok men han hade hittat ett decimeter långt gräs-strå som fastnat i svalget. De hade sövt henne och plockat ut det.

Hon hade ju varit ute med oss på morgonen innan och då åt hon massa gräs minns jag så det var nog iom det som det fastnade! I fortsättningen ska jag noga övervaka gräsätandet och det ska tuggas noga!

Jag fick ta med henne hem ganska omgående och så snart hon vaknat ordentligt så var hon precis sitt vanliga jag igen! Puss på dig gumsan Leyla! Tänk att hon redan är 7 år och 5 månader!

Kommentera

