Valpkurs och allmänlydnad- check!

Som jag berättat så är valpkursen klar och nu också allmänlydnaden. Egentligen har vi två träffar kvar, en ikväll och en på lördag men vi kommer tyvärr att missa dem pga bröllop där vi ska vara barnvakt samt att vi ikväll ska träffa barnen så de får lära känna oss. Men vi får se till att träna själva helt enkelt. Vi hade ocksp träffar både i lördags och i söndags.

På lördagen var vi i stan och tränade miljöträning, gå fint i koppel och kontaktövningar. i Söndags var vi på appellen i Brunflo och tittade på vilka olika belöningsformer som finns samt att vi fick testa på lite Agility. Holger sprang genom den krökta tunneln med viss misstänksamhet men tillslut så gjorde han det utan problem, han hoppade också över hinder på allra första försöket, lika med däcket! Jag bara pekade på hindret och det är precis som om han läser mina tankar, för han sprang direkt och hoppade över hindret! Gissa om jag är stolt över grabben! Det kan ju inte betyda mer än att Agility verkligen är vår gren!

Så snart Holger vuxit färdigt och är över året så kommer vi att börja träna Agility. Undra vad vi ska hitta på nu när allmänlydnaden är slut, undra om vi inte ska ta det lite lugnt i sommar och sedan fortsätta till hösten med lydnad kanske?

Idag regnar det och jag är inte sådär jätte sugen på att gå ut, Holger får själv gå ut på gården än så länge då jag håller på med storstädning. Men det blir till att ta på sig regnjackan ändå och sträcka på benen så snart jag är klar. Ikväll när jag åker till stan ska han få vara hemma med pappahusse.

Lilla plutten min…vilken clown!

 

One response to “Valpkurs och allmänlydnad- check!

Kommentera

