Holger 8 månader

Nu har Hogge passerat 8 månader och vi är nu klara med valpkursen och har börjat med allmänlydnaden. Ett par träffar har vi hunnit med hittills och vi lär oss mycket att fokusera på varandra trots störningar av andra hundar och förare. Ungefär som valpkursen. Det går så jädra bra och det är så jädra roligt. Vilken hund jag har. Vilket krut han har. Vilket team vi är.

Ögonkontakten är klockren och han söker ofta min blick, i alla sammanhang. Sitt och ligg går också kanon och han kan lägga sig ner direkt utan att sätta sig först, vilket är lätt att glömma bort att träna. Han kan också sätta sig från ligg.

Inkallningen kunde inte vara bättre. Ok, erkänner att det kan vara svårt vid störningar som främmande på gården eller om han leker med bästa vännerna Vera och Tore. Men det är det bara att träna vidare på. På appelplanen är det klockrent och vi har glänst många gånger;)

Koppelträningen är det inte fullt lika bra med, på dagliga promenader går han mycket fint, men så snart vi kommer bland folk så glömmer han liksom bort det. Idag tex var vi på Expo Norr och då drog han mycket mycket, i slutet när han lugnat sig lite så gick det bättre. Men det ska vi också fortsätta träna på! Vi hinner!

Dagarna fortsätter på vanligt vis att Holger är med Anders på jobbet, halva dagen åker han med i traktorn och andra halvan får han vara i fikarummet. När jag kommer hem från jobbet går vi en längre promenix och leker lite, efter det blir det lite allt möjligt, vara på gården, åka till stan en sväng eller bara vara inne och stöka.

Snart har jag semester (jobbar bara en vecka till) och då är det ledigt i fyra veckor så då kan jag vara med min älskade familj dagarna i ända! Än så länge har vi inga speciella planer på vad vi ska göra, vi får se helt enkelt:)

Min älskade skrutt jag älskar honom så mycket.

 

Kommentera

