Bra relation av Kenth Svartberg

Jag har ett boktips åt Er. Bra relation av Kenth Svartberg.

Jag kan inte komma på att jag läst en bättre hundbok, denna och Kontakt Kontraktet ligger på delad etta hos mig, och då har jag läst en del hundböcker.

Fick tipset av min hundinstruktör och jag beställde den direkt, har inte ångrat mig utan har snarare svårt att lägga ifrån mig boken.

Det är mer en faktabok än en steg för steg bok, den handlar om samspelet mellan hund och människa och hur man får den bästa relationen och tilliten till varandra. Detta enl TSB- modellen ( Trygghet, Samarbete och Bestämmande)

Boken riktar in sig på mjukare, modernare metoder och man lär sig hur en ”flock” verkligen fungerar (Ceasars stenåldersmetoder kan ju slänga sig i väggen) och hur du och din hund samarbetar på bästa sätt.

LÄS DEN!:)

Finns att beställa på Adlibris

Kommentera

