Dragkamp är det roligaste som finns!

Ja, iallafall om ni frågar Holger. Finns ingen större motivation för honom än en rejäl dragkamp när han varit duktig! Gissa om han kan morra, han tar i ända från tårna alltså!

Ikväll har vi sökt godis som jag gömt runt i gräset och i barken på ett träd, det blir lite klurigt för honom och han måste verkligen använda nosen, sen har vi tränat lite gympa med balansgång i skogen på stubbar och nedfallna träd.

Annars har vi mest tagit det lugnt i solen, samtliga djur har varit ute med mig, det blir lite att hålla reda på. Kiona traskar gärna iväg en sväng till vedboden och smyger på gnagare medan Leyla allra helst vill vara med mig och skriker om jag går ifrån henne!

I fredags åkte jag och Frida in med hundarna till stan och tränade lite mer stadsträning, vi hann med att gå runt på stan, i busstorget bland högljudda ungdomar (oj vad gammal jag lät nu) tittade (och Vera skällde) på skateboard åkare på stortorget och vi tog en liten bussfärd ut till Frösön med promenad tillbaka tills Anders o Simon kom och hämtade oss.

Kommentera

