Rejäl prövning på stan (sista april)

I går (sista april) så skulle vi först göra än det ena än det andra, men Anders hade en sån fruktansvärt svets-blink att han inte ville göra något speciellt, jag var inte heller så sugen att göra något särskilt så vi åkte in till stan istället och kikade på majbrasan nere i Badhusparken och tog en sväng på stan med Holger.

Detta var verkligen en rejäl prövning för vår lilla älskling, massa folk som dessutom var lite runda om fötterna och säkert uppfattades som väldigt märkliga för Holger, det var smällare och dessutom en gigantisk varm brasa och såklart massa andra intryck!

Han tog det hela mycket bra, det enda var väl att han drog i kopplet och vi hade lite stök med att lugna honom, min metod att få honom och inte dra i kopplet är att helt enkelt stanna och bli extremt tråkig när han drar och inte gå vidare föränn han tagit kontakt med mig, men igår då hade jag nog inte kommit en meter med den metoden, för det var det enda han gjorde, drog i kopplet alltså. Men jag gjorde verkligen så gott jag kunde och i slutet gick han faktiskt riktigt fint.

Idag har vi haft en riktig slapp dag och kikat på film och jag har plockat lite inne och vi har haft besök av Frida o Simon nu på kvällskvisten. Sen har vi hunnit med en liten promenix i skogen också och lite spring på gården.

På förekommande anledning tog jag i veckan och köpte ett s.k fästinghalsband åt Holger, detta i tron om att det kommer hålla fästingarna borta men icket, fästingarna fäster ändå men den förebygger eventuella infektioner… och hur vanligt förekommande är de här uppe då?

Funderar att istället lämna tillbaka detta och köpa spot on preparat istället så slipper vi dessutom halsbandet…

Kommentera

