Holger 24 veckor

Idag när jag och Anders gosade med Holger i soffan (jag vet- soffan?!) så ser vi en orange-liknande knöl i det ena bruna ”djävulstecknet” ovanför ögat på Holger och tittar vi lite nogrannare ser vi att det är en förbannade fästing! Fy tusan aldrig förr har jag ens sett en fästing och inte nog med det, den sitter på min älskade Holger:(

Gissa om den satt fast stenhårt, vi lyckades inte ens få bort huvudet utan det slutade med att kroppen mosades av pincetten och ett liksom avlångt jack finns kvar med krypets huvud kvar innuti…jag vet inte om vi ska låta det vara eller ta honom till veterinären? Någon som vet?

Sedan tänker jag såhär, om det redan finns fästingar vid den här tiden på året såhär långt norrut- vilken fästing- sommar vi har att se fram emot. Det blir till att skaffa ett fästinghalsband till honom snarast.

En annan fruktansvärt äcklig grej jag har att berätta är att Holger i veckan käkade upp en hel död, svälld, rutten, kletig sork som han hittat. Vi verkar ha fulla gården med döda sorkar som han hittar och tuggar på. Dittills hade vi på ett eller annat sätt tagit ifrån honom hans fynd, men sista gången visste han såklart vad som väntade när jag på alla sätt försökte locka honom till mig när jag såg vad han hittat, och den lilla grabben skyndade sig att svälja sorken hel *spyr* Efter detta hade jag problem att äta utan att må illa kan jag säga…

Idag var jag och Anders och hälsade på en av mina bästa vänner och hennes man, de har en Border collie som heter Svipp, och Holger och han lekte för fullt och hade roligt. Därefter åkte vi till hammarn och hälsade på Anders syster och vi tog en liten prommenad där för omväxlings skull.

Ikväll kunde som sagt jag och Anders inte låta Holger sova på golvet så han fick hoppa upp i soffan och gosa med oss, jag tror han ska få en egen hörna i soffan:) Bildbevis is attached. Hjärta av sten när han står och tittar på en med sina fantastiska bruna ögon och ser ut som om hela jorden ska gå under…nä det har man inte.

One response to “Holger 24 veckor

  • Hanna

    Bläää tänk om fästingen hoppade på han här i Färsån!!?? Fy vad äckligt jag vill inte, ut och kolla igenom Svipp och köpa det värsta fästingbekämpningen som finns!

Kommentera

