Holger 19 veckor

Nu är Holger 19 veckor gammal och är strax påväg in i ”den beryktade spökåldern”. Idag tappade den lilla tuffingen sin första tand! En kindtand blev den första:) Vägde honom igår och han väger nu 4.8 kg

I veckan var vi återigen till staden och gick med honom, han hanterar det mycket bra nu med alla människor och vi tränade mycket passivitetsövningar.

Attans idag när jag skulle klippa klorna lyckades jag klippa honom i pulpan, han pep inte men ryckte till och det började blöda lite. Men jag skyndade mig att hämta en skinka och sedan klippa varje klo med en skinkgodbit mellan. Då var det som bortblåst att jag gjort honom illa. Tur!

Idag hälsade vi på brorsonen Axel som älskar Holger- och tvärtom! Det var roligt och de fick leka lite utomhus. Resten av dagen tillbringade vi på verandan i solen med en kopp kaffe.

Kommentera

