Holger 18 veckor

18 veckor i torsdags och fortfarande ingen valpkurs. Inte förrän i april hade de en full grupp, så nu har vi anmält oss till Anja Wernersson`s kurser, först valpkurs sen får vi se om vi fortsätter hos henne eller inte.

Här blåser det väldigt mycket ute men Holger räds inte vädret, han går gladerligen (ehm..oftast) ut. I morse gick vi en lite längre prommenad upp efter skogsvägen och vek av efter en redan upptrampad stig…nu ska ni få höra…lite längre in kommer vi till ett dött kadaver! En död lensad ren! Kan det vara så att vi har björnar så nära inpå!? Varg är det knappast och en räv klarar väl knappast att dra en ren från vägen om det nu är så att den blivit påkörd. Kommer aldrig mer tordas gå där uppe själv:(

Nu har jag precis kammat Holger med Furminatorn, han tappar inte så mycket hår men man måste ju träna hanteringen. Kiona fick också utstå lite kammning, men hon älskar det till skillnad mot Holger som blir väldigt irriterad på det dumma verktyget. Klorna ska också klippas så snart jag skrivit klart.

Jag har kontaktat en fotograf som troligtvis ska komma och fota vår familj, jag vill ha lite fina bilder på oss alla. Kanske inte alla på en och samma bild men gärna någon bild på mig och Anders, mig och Holger och mig och katterna. Nog för att jag själv har en rätt bra kamera men jag är långt ifrån lika duktig som en riktig fotograf! Ska bli roligt!

Kommentera

