Holger 15 veckor

Nu är Holger 15 veckor och snart gammal nog att börja på valpkurs! Jag och Frida har anmält oss men inte fått någon bekräftelse på detta ännu, enl kursledaren kör de igång en kurs så snart de har en full grupp…får se när det blir. Hoppas det blir så fort som möjligt. Men valpkursen är inte lika viktig för mig, för jag tycker jag lyckas rätt bra själv med miljöträningar, inkallning, stanna, sitt, ligg, koppelträning osv. Försöker också träna med störningar, men långt ifrån störningar som en full grupp med valpar men ändå. Men jag kommer ändå gå valpkurs!

I veckan har Holger åkt med Anders från kl 07.30 ungefär när jag lämnar honom till 15.00 när Anders slutar. Det har gått jätte bra! Holger sover hela tiden på sin plats bredvid Anders och han får springa av sig lite på rasterna och sitta med gubbarna i fikarummet. Där har vi ställt i ordning en liten komposthage till honom. Så roligt att det går bra. Tror motorljudet och gungningarna är sövande hör honom. Ibland får han visst sova i Anders knä också. Anders är väldigt förtjust i Holger och kallar honom ”Lill-Nussen”. Tihi.

Varje morgon innan jag åker upp med Holger till Anders så är Holger så förväntansfull och springer ut när det är dags att åka och ställer sig ivrigt vid bildörren och vill in och är ivrig hela vägen upp till timmerplan där Anders jobbar!

Nu har han i princip vuxit ur täckena/”kläderna” vi köpte åt honom som liten och tänk att de då var alldeldes för stora för honom! Men de duger än så länge, ska köpa något större för presentkortet jag fick på Djurmagazinet.

Kommentera

