Vår utrustning

Här är vår utrustning för pälsvård o.s.v. Än så länge använder vi klosaxen till katterna på Holger, den är mycket mindre och smidigare och han har ändå så pass små klor nu. Sedan har vi kammar och borstar av olika slag, saxar, trimkniv men det bästa av allt- en Furminator! Jag skulle önska att alla som har pälsdjur använder en sån, det minimerar hårfällningen med 90% om man använder den med jämna mellanrum. Lätt den bästa investering jag någonsing gjort. På mina devon rexar gör den inte så stor skillnad med på Holger kommer det göra stor skillnad. Ett tag sedan så gjorde jag och syrran ett ryck på hennes ena Helig Birma jag tror vi lyckades få bort så mycket päls så det skulle räcka till en katt till! På bilden ser ni Furminatorn längst upp. Lägger också in ett klipp på en demonstration av instrumentet.

One response to “Vår utrustning

  • Sandra

    Hej! Den där furminator låter suverän, men hur ofta ska man göra detta? Jag har 2 Ragdoll-katter, mycket päls, men väldigt lättskött..men det gör ju inte att de fäller mindre för det ;P Så, hur ofta? 1 gång i veckan/carannan vecka?

Kommentera

