Holger 11 veckor

I torsdags fyllde Holger 11 veckor, på hans 12 veckors dag ska vi till veterinären för andra vaccination samt koll av hjärtat och hans blåsljud. Nu hoppas vi verkligen att han inte har blåsljudet kvar. Verkligen. Är det kvar så kommer vi måsta åka till Uppsala för att göra en närmare koll exakt varför han har blåsljudet. Det här är inte klokt det.

Vi fortsätter i samma takt som tidigare, kontaktövningar (som verkligen går bra), följsamhet, miljöträningar och socialiceringsövningar och sitt, stanna, inkallning och sen har han lärt sig att klappa händerna (tassarna)

Igår fyllde jag år och vi hade lilla Axel på besök- gissa om han ÄLSKAR barn!?:) det är så roligt att se hur han följer Axel och riktigt väntar på att något spännade ska hända. Nu visade det också prov på hur intressant Holger tycker att jag är för han kan busa för fullt med Axel men så snart jag ropar så tvekar han inte att komma direkt!

Kiona börjar tycka att Holger är lite spännande, hon har inte alls samma reaktion som väntat, hon kan följa Holger och ibland ser man hur hon riktigt lurar på honom. Holger gillar henne också men håller sig ändå på tasslängds avstånd om han skulle få sig en snyting. Vi trodde att Kiona mest skull gömma sig första tiden men nej hon är riktigt kaxig!

Leyla däremot är ett annat kapitel, hon är verkligen livrädd för Holger och när hon är rädd och springer så tycker Holger är det är ännu roligare att jaga och så är den onda cirkeln igång. Kiona stannar iaf om Holger springer efter henne, men Leyla är inte lika smart ännu. Men jag är rätt säker på att det kommer bli mycket bättre bara Holger vuxit upp lite och blivit lite lugnare.

Jag kan fortfarande inte fatta att jag har en hund! Ibland vattnas mina ögon när jag tittar på hela min fulländande familj! ”Tänk så lyckliga vi är” säger jag o Anders ofta till varandra, och tänk att vi har en hund, tänk att vi är hundägare nu!

One response to “Holger 11 veckor

  • Hanna

    HErre gud vad söt han är man ser verkligen att han har växt. Sen vet jag inte om det är ljuset eller om han har ändrat färg lite också han ser lite ljusare ut nu:)

Kommentera

