Gott nytt år!

I går lagade jag Frida och Angelica och våra respektive mat hos Frida o Simon och firade in det nya året, Tore och Holger lekte såklart hela kvällen och natten lång. Det är svårt att lugna Holger när han har som mest energi, han blir nästan mer eggad av att vi säger ifrån, så det slutar med att vi måste låta Holger vara i fred från hundar och katter och vila lite. Ignorera honom fungerar bäst.

Idag har han sovit största delen av dagen, kissat och lekt lite har vi också hunnit med. Ett köttben fick han också att gnaga på, tur att jag sågade av flera revben från en av älgarna i höstas till katterna, de är ju i precis lämplig storlek till Holger också!

Vi har också klippt klorna, idag vilket inte heller är några problem, bara man är riktigt trött och inte orkar streta emot så;)

Holger har haft en riktigt bra uppväxt, det märks, för han är bekväm med allt och det finns nog ingenting han är rädd för. Han blir enkel att socialieringsträna och att hålla fokus trots störningar, det tror iaf jag. Han är också lyhörd och jag har fått bra kontakt med honom, jag försöker nu att jobba på hans befintliga följsamhet ska hålla i sig. Man har ju en god fördel iom att man själv är snabbare än honom och man kan passa på att visa hur stor och trygg man är.

Igår var det mildare väder och då gick det lätt att vara ute längre stunder och leka i snön och greja på, nu längtar jag verkligen till våren alltså.

Kommentera

