Holger (Xelanc Topaz) 5 veckor

Vi har varit och hälsat på hos uppfödaren i helgen och äntligen fick vi träffa vår älskade Holger, eller Xelanc Topaz som han heter på söndagarna. Det är inte klokt vilket kärlek jag känner för honom redan. Nu är jag så väntlös och längtar så mycket tills vi får hämta hem honom. Han var så söt och sprang runt och lekte och hoppade och gnagde på allt, några pussar fick vi också! Han somnade också vid ett tillfälle i mina händer…

Jag har lagt ut en tjock pläd på golvet till Holger i vardagsrummet redan samt lagt ut lite hundleksaker, allt för att katterna inte ska få för många ändringar när Holger kommer. En fin hundfilt med tassar på ligger också på sängen redan.

Jag har beställt hundtäcken och reflexväst, matskålar, saxar och trimknivar, klotång, leksaker och en klicker. Har köpt en vattenskål anpassad för hundar med långa öron som redan står framme och katterna dricker ur den just nu.

Vi ska använda ett litet bord/skänk där vi ställer katternas mat på, så inte Holger kommer åt den. De har ju sin mat framme hela tiden och innan han lärt sig att inte röra den så får den stå oåtkomlig så länge.

Här är ett par bilder från i söndags (det går att klicka på bilderna för att få dem större)

One response to “Holger (Xelanc Topaz) 5 veckor

  • Katarina

    Hej..
    Googlade på min nya valps stamtavla och hittade din sida.. Vi ska köpa syster till din Holger 🙂 Ska hämta henne 27 dec.. så kul att se dina bilder från besöket! Min lilla tös är ju med på dina bilder.. men vet inte vem av dom det är då 😀
    Lycka till!

Kommentera

