Här dumpas oönskade katter

Det är sådana här fall som får mig att bli en rabiat kastreringsförespråkarkärring.

Utanför katthemmet Tassebo dumpas oönskade katter. Läs artikeln här.

Katthem är till för hemlösa katter och de som jobbar där gör oerhörd skillnad och ser till att alla katter kastreras, men så kommer de sånna här typer som dumpar katter som de inte längre vill ha eller har ork att försöka sälja. Någon av de som dumpat katter har också skriviet en förklaring och lagt i den igentejpade kartongen med katter?! ”Har inte råd längre, och det är ingen annan som vill ha dem” Alltså vad tusan är det för stil, vad är det för folk som bara slänger över avsvaret över sitt djur till någon annan? Vill man inte ha kattungar så ska man KASTRERA sin katt.

Detta är alltså min största farhåg, att när jag startar mitt katthem som jag ska ha i mindre skala, att folk då i smyg kommer lämna katter hos mig. Katthemmen har bara plats för ett visst antal katter, och de har fullt upp som det är redan att hitta hem åt de befiltiga katterna, nu ska de dessutom hitta hem åt dessa, som de säkert inte ens har plats för i katthemmet.

Fy skam på dessa människor, jag skulle verkligen vilja ta ett ord med er.

Kommentera

