Vi är nu helt inne på att skaffa hund

Nu verkar det faktiskt som om vi kommer skaffa en hund trots allt. Äntligen. Detta är ju meningen med mitt liv, att få jobba och träna med en hund:)

Anders vill faktiskt också, men det är nog bara för att jag så hemskt gärna vill. Han kan tänka sig att se efter den på dagarna då han jobbar natt. Jag ska också försöka ta lite tjänstledigt från jobbet den första tiden, samt försöka jobba lite kortare dagar då valpar inte gärna ska vara ensamma den första tiden, så kan jag och Anders hela tiden byta av varandra och passa den lille 😀

Jag har hittat ett par uppfödare av den rasen jag är intresserad av, som jag ska kontakta. En av dem ska ha valpar nästa vecka och då kommer de vara leveransklara i oktober. Det är ju såklart en fördel att skaffa valpen på sommaren men i oktober går det nog lika bra!

Jag kommer att träna lydnad och agility, men även sök och spår är ju fantastiskt roligt det med. Jag skulle mer än gärna vilja tävla också om det går så bra.

Denna ras är lite mindre, långhårig och otroligt söt. Jag är ute efter en black and tan hane. Anders tycker att det är nog med brudar här i huset så jag har lovat honom en grabb nu. Eftersom vi har ett mörkt valnöstgolv där vita hår syns jobbigt mycket så väljer jag en black and tan. (haha, kan inte vara många som matchar hunden med golvet) Dessutom är det faktiskt snyggast!

Rasen vi (förhoppningsvis nu då) kommer skaffa är…Cavalier King Charles Spaniel och ser ut såhär:

One response to “Vi är nu helt inne på att skaffa hund

Kommentera

