Nygamla saker älskar jag

Hälsade på mamsen i helgen och fick med mig en massa spännande saker hem såklart, det är därför man har en mamma ju:) så man ska kunna hälsa på och få massa saker! 🙂

Några av sakerna jag fick med mig var en Höganäs kruka som mamma fått av min farmor, den står nu i hallen som tidningsställ, sen fick jag två jätte fina oljemålningar som kommer från Thailand (?) mamma säger att det är nån snigel med en budda som kommer fram, men jag säger att det är en katt ja:) En kruka som mamma skulle slänga pryder nu köksfönstret och ser sådär smakfullt ut liksom nygammal och har en historia bakom. Det gillar jag. Men det får inte bara vara saker med historier i ett hem, det ska vara ett lagom flow med lite av varje. Men det finaste (som mamma också skulle slänga) var den enormt fina antika porslinsburken som det står Risgryn på. Den minns jag att mamma alltid haft. Den är speciell. Jag fick också massa gardiner, två våder hänger nu i sovrummet.

Snart är det Montazami-dags i Hollywoodfruar så nu hinner jag inte skriva mer.

       

One response to “Nygamla saker älskar jag

  • Hanna

    Åh dom där höganäs krukorna är så fin mamma hade sånna men min brors söta lilla labrador har förstört dom:'(

Kommentera

