Katten Kitty kom hem med ett söndersjkutet ansikte

Kitty kom i lördags hem med sönderskjutet ansikte. Veterinären hittade flera kulor i hennes kropp och allt tyder på att någon har hållit fast och skjutit katten på nära håll.

Bengt-Åke Elstrup frågar sig nu vem i området som kan skjuta på en försvarslös katt.

– Det känns inte bra att ha någon på området som man vet skjuter med vapen.

Kitty opererades i måndags eftermiddag och kommer troligtvis att klara sig.

– Men vi vågar inte släppa ut henne något mer, säger Bengt-Åke.

Det är ju helt otroligt att något såhär drastiskt ska till innan folk inser att katter inte klarar sig själv ute på egen tass.

One response to “Katten Kitty kom hem med ett söndersjkutet ansikte

  • Emma Thoren

    Hej!! GUd vad dina ord värmer måste jag säga!!
    Det är precis så som du säger, jag är för feg för att våga ta chansen att göra det jag skulle vilja göra.
    Det är väl därför jag är där jag är idag och inte tar mig vidare.
    Tack för att du har så mycket förståelse och sån empati.
    Tack för att du ser mig!!
    Kramar i massor till världens bästa Emilie!!

Kommentera

