Mitt genomgående katt-tema i hemmet. Not.

Eftersom jag är en galen katt-toka så vet alla som känner mig att jag bär broschar med katter på, äger en välfylld nyckelknippa med tjugo olika kattmotiv som hänger på min dragkedja på min väska med nitar. Mina kläder går oftast i leopardmönster och jag har en armled full med armband som skramlar när jag kammar mina katter. Jag har huset fullt med klätterställningar från golv till tak i plysch och min soffa och mina tapeter är totalt sönderklösta. Jag har svarta- helst lila naglar och ringar på samtliga fem fingrar. Min fritidssysselsättning är att resa Sverige runt och gå på kattutställningar och skryta om mina katter.

Nja, riktigt så är det väl inte. Hos oss är det oftast städat och snyggt, själv har jag väl tendenser av att vara pedant som jag har min mor att skylla för. Inga plysch klädda möbler eller håriga soffor. Katterna får inte vara på bordet eller på diskbänken och dom behandlas som katter och inte som små barn (visserligen är det mina barn men hihi) Jag vet också att många undrar hur det ser ut hemma hos mig -har hon ett genomgående katt tema? Haha, nu ska jag knäcka myten om hur en cat lady har det hemma för er som inte känner mig;)

Jag har inte många katt-relaterade pryttlar- mer än det som mina katter behöver+ lite till;)

Några tavlor har jag av mina älskade katter samt en tavla jag målat som föreställer en devon. Klätterställningar har jag några av, men dom liksom…smälter in:) En liten klämma till kattmatssäcken och någon liten prydnadssak sådär. Sen får vi inte glömma matskålarna, vattenfontänen och lådorna och en jävla massa leksaker!

                           

2 responses to “Mitt genomgående katt-tema i hemmet. Not.

  • Hanna

    Haha vilken rolig text:)

  • Frida

    Hej!
    Hamnade på din blogg av en slump och såg din snygga klätter-/hyllösning. Har planerat att göra en sådan själv men grubblar på vilken sorts hyllösning som är bäst – jag skulle gärna ha dolda fästen så att man slipper ha synliga stag under, precis som hos er. Hur har du gjort, har du hittat en färdig hylla någonstans, eller gjort hyllorna själv?

    Har funderat på Lack från IKEA och att sedan korta av…

    Tacksam för svar! =)

Kommentera

