Framme i Florida, USA!

Nu ar vi framme i USA, antligen!

Resan gick bra, men det blev en hel del stress mellan flighterna, forseningar och tight tidsplan. Men vi kom fram!

Att ta bilen det forsta vi gjorde var laskigt och vi hann med en del svordomar under resan till hotellet. Aven att vi hamnade i motsatt korfalt men vi kom pa oss i tid och det var lite trafik som tur var. Hotellet fick godkant, och vi spenderade tre natter dar. Vi har besokt Sea world, Universal Studio, nagot annorlunda museum. Dessutom var vi pa varldens storsta Hard Rock Cafe!

Imorse checkade vi ut och begav oss ut mot Kennedy Space Center och om nagra timmar kommer vi- tro det eller ej, men att fa bevittna en raketuppskjutning om allt gar vagen!! Nu bor vi pa ett jatte fint hotell intill Cocoa Beach och hade egentligen bara tur som lyckades finna ett hotellrum da det tycks vara fullt overallt nu iom uppskjutet.

Pa de lokala nyheterna berattar de om skottdramman, ran och forsvunna manniskor. Tidigare idag fick vi vaja for ett helt gang med polisbilar och ambulanser da nagon precis hade skjutit over 20 skott i ett omrade.

Men som sagt, om nagra timmar ar det dags for uppskjut, det ska bli en otrolig upplevelse. Hoppas pa nagra bra bilder.

Vadret ar sadar, blaser och ar lite kallt. Men nar vi kommer ner mot Miami hoppas vi pa lite battre vader! Hoppas aven pa lite battre shopping, kladaffarerna i Orlando suger.

Mobilen har jag glomt hemma…saklart. Sa ni som inte fatt nagot sms av mig sa beror det pa det. Jag kan ju bara skicka till dem jag vet numret till.

Jag kan tyvarr inte ladda upp nagra bilder pa den har datorn, segare an segast. Darfor later jag bli att losenskydda sidan, hoppas kunna visa lite bilder lite senare!

Ne nu ska vi lagga oss for snart ar det dags att kliva upp igen!

Puss och kram pa Er alla!

2 responses to “Framme i Florida, USA!

  • Mama

    Hej på er.
    Oh va härligt det låter. Verkar som ni har fullt upp, hoppas ni får lite varmare när ni kommer mer söderut. Här är allt jättebra katterna trivs verkar det som, de sover mest på dagarna men kvällar o nätter är det full fart. I går kom min jobbarkompis hit för att titta på katterna. Hon tyckte de var jättefina. De stannar här hela tiden bryr mig inte om att flytta dem till Lit. Har varit lite svårt att komma in men Frida har guidat mig så nu vet jag hur jag ska hitta denna sida.
    Nu har ni väl sett uppskjutningen hoppas den var intressant. Har ni bra hotell o när kommer ni till Miami? Shoppa nu lite intressanta kläder för där hittar du nog allt som inte finns här. Vardagsrummet är nu klart o möblerat o jättefint. Igår åkt runt på möelaffärer o letat matsalsbord o stolar.Har hittat stolar som vi tycker om. Må så gott o ta det försiktigt både i trafiken o till fots- Ser fram emot att höra o uppskjutningen.
    Puss o kram Mamma. PS mormor ringer varje dag o vill höra om vi hört från er DS

  • Hanna

    Hej! Åh vad häftigt det låter. Jag har lagt i både svensk och Usa tid i min mobil så jag tittar på den flera gånger om dagen och undrar vad ni gör:) Det är tomt och tråkigt på jobbet och jag längtar tills du kommer hem igen. Antar att inte du längtar hit.. Hihi;) Njut allt vad ni kan! Här är det kallt men solen har tittat fram i några dagar.. Kör lungt så syns vi om några dagar:)

    Kram/ Hanna

Kommentera

