Nedräkning…

Som jag brukar säga; nu är det inte många dagar kvar tills vi kan säga ”I morgon far vi”

Vi har fått hem resväskorna som vi lånar av mamma o Håkan, så nu har jag börjat packa på allvar. Kunde inte låta bli att packa lite i smyg redan dagen efter vi bokar resan, men nu kan jag packa utan utan hämningar! Tänkte ta mig an Anders packning ikväll, för ska han göra det själv då packar sötnosen samma dag vi far.

Jag satt halva lördagen med att leta hotell som inte är allt för dyra, eftersom vi ska leta hotell eftersom tänkte jag det kunde vara bra att ha en lista med alla tänkbara hotell med sig. Annars blir det lätt så att man tar första bästa hotell som kostar $300/natt och vips är man black.

Vädret verkar vara ostabilt där nere just nu. Kikade på yr.se och det ser ut att vara nollgradit i Orlando nu och 27 grader i Miami, andra dagen 14 grader och regn. Så hoppas hoppas vädret blir till vår belåtenhet! Men vi är ju inte där för att sola och bada, så egentligen spelar det inte så väldigt stor roll, men ett plus i kanten sådär, skulle vara skönt att iaf slippa regn!

Katterna kommer att få det bra hos sin mormor under tiden. Jag är lite nervös för att lämna bort dem som vanligt, men jag vet att det kommer gå bra. Vi tar med dem till Ås dagen innan vi far och sover sedan över där tillsammans med katterna, så dom känner sig trygga första natten och vi har närmare till flygplatsen. Ikväll ska jag göra en checklista med allt som katterna ska ha med sig till sitt temporära hem.

Vi kommer att ta daglig tillsyn i vårt hus, min kusin kommer troligvis att bo hos oss så många dagar hon kan så det känns tryggt, hoppas nu inte det blir värsta snöstormen så hon får skotta ihjäl sig!

Vi har också laddat telefoner och mp3 spelare med p3 dokumentärer och ljudböcker. Jag har också köpt en bok som jag ska läsa på flyget, men jag gjorde det dumma misstaget att börja läsa boken lite innan och det skulle jag inte ha gjort, nu vill jag knappt lägga ifrån mig den!

Jag ska försöka blogga lite också ifrån USA, och kommer då att använda lösenordskyddade inlägg så om du känner dig behörig att läsa mina inlägg är det bara att höra av dig så ska du få lösenordet;)

Jag längtar så mycket tills vi far men samtidigt är jag jätte nervös inför mötet med detta otroliga land. Mest av allt är jag nervös inför bilkörningen, visserligen är det Anders som kommer köra men jag är lika mycket involverad. Tur att vi har köpt karta över USA att ha i GPS:en, det måste vara guds gåva till mänskligheten. Sen är jag också nervös över att vi inte kommer hitta hotell. Adjos amigo säger jag då.

Jag ska lyssna till Thessans ord, ”ta dagen som den kommer, det ordnar sig alltid”

2 responses to “Nedräkning…

Kommentera

