Veckans tema! Kattgårdar

Eftersom våren närmar sig med stormsteg är det väl dags att börja planera inför eventuella kattgårdsbyggen. Mina planer är i full gång men krockar samtidigt med planerna om en hönsgård samt  takomläggning och vedbodsbygge. Men drömma går ju alltid, så får man se vart det bär.

Jag börjar med att visa en bild där jag lånar lite inspiration. Nu är detta iof ett växthus, men jag såg direkt en kattgård när jag hittade bilden! Jag vill ha gården i kraftig stomme som ska målas vit (som ni ser på bilden) Gården ska såklart stå direkt på marken och inte ha ett golv. Största delen av underlaget ska vara gräs och jag hade tänkt göra en liten stengång i skiffer.  Givetvis ska det stå ett mindre bord och ett par stolar i gården och ena sidan av gården ska ha en klätterväxt som klättrar efter nätet så det blir lite skugga. Det ska också vara mycket klättermöjligheter för katterna! Kanske en bänk med massa blommor på. Det ska vara mysigt för både oss och katterna för risken är rätt stor att dom inte vill vara där om vi är där, dom brukar vara väldigt duktiga på att tala om för oss att vi inte får vara utom synhåll när vi alla är ute.

Någon form av tak skulle det ju också vara. Inte hela tiden men man skulle iaf haft möjlighet att täcka gården tex över vintern eller om det börjar regna. Det får vi klura på.

Vi har ju redan schaktat ut och sått gräs där kattgården ska stå, och det blir bredvid garaget ned mot skogen. Hoppas ni iaf förstår principen av gården på bilden!

5 responses to “Veckans tema! Kattgårdar

Kommentera

