Det går bra för Baccus!

Det går riktigt bra för Baccus och hans nya familj! Ni glömmer väl inte att kika in på deras egna blogg? (Finns i länklistan) Tro det eller ej, men Elin har lyckats bära Baccus i famnen fyra gånger! Enda gången jag lyckats hålla i honom var när han var riktigt liten och inte kunde göra så stor skada med sina klor och när han skulle få sina klor klippta. Nisse och Baccus verkar vara kompisar och gosar (?) tillsammans. Var lite orolig ett tag att Nisse inte skulle acceptera Baccus då han inte är van andra katter, men jag är inte längre orolig! Baccus är inte direkt som en odräglig Devon kattunge, utan en lagom busig husis *luv*

Jag är så glad att jag hittat ett så bra hem åt Baccus!

2 responses to “Det går bra för Baccus!

  • Elin

    Jag har burit honom två gånger idag, och båda gångerna har han spunnit och trampat med tassarna, och så lägger han huvudet mot min arm och blundar^^
    Dock måste man i princip kasta sig på honom när han inte ser en för att få upp honom, för han springer iväg, men när han väl sitter i famnen så går det hur bra som helst:)
    Jag har satt som mål att hålla och mysa med honom minst en gång om dagen, man märker att han blir tryggare och tryggare och han är ju en äkta goskatt, så tillslut kommer han nog vänja sig 😀
    Nisse är lite svartsjuk, vilket är helt förståerligt, men han är snäll med Baccus och tvättar honom ibland.

    Jag är så glad för min Baccus och så glad att jag får hålla honom 😀

  • emilies1

    Åh gumman jag kan knappt fatta det?! Det är samma för Baccus syrra, Tussen- som var den allra skyggaste- henne kan Jessica (ägaren) också klappa nu!!! och min Baloma är ju också helt underbar:) Mammakatt har också- bara under dagarna blivit jätte mer tillgiven, springer runt i köket trots att jag står och diskar eller lagar mat:D FRAMSTEG FRAMSTEG!!

Kommentera

