Nu är det jul här i vårt hus!

I helgen var det första advent och det innebar kaos och lycka i mitt liv! Vi ställde klockan på 08.00 på lördagsmorgonen, men drog oss ett bra tag innan vi klev upp, är inte alltid så kaxig då. När vi klev upp satte julstöket igång, mamma o Håkan kom förbi en sväng under dagen och drack kaffe, sedan fortsatte städningen. Det hann nästan bli mörkt innan jag fått upp gardinerna och kände mig någorlunda klar. På kvällen hade vi några filmer vi hyrt och vi bunkrade upp med gorra och chirre och mös i soffan. Katterna med också såklart.

Det jobbigaste som finns när det vankas storstädning är alla katter överallt som är sååååå nyfikna och vill vara med och hjälpa till. Så jag stängde tillslut in dem i olika rum, Leyla och Kiona fick vara i källaren med Anders. Haha, det där lät ju snyggt, men Anders grejjade på nere i källaren, det var därför han var där;)

Nu när i princip alla kattungarna hittat hem fick jag möjlighet att ta upp mina skinnstolar igen. Kattungarna använder dem som klösbräda- men nu är de på plats igen!

Igår var det ju självaste advent och mormor och Sture hälsade på en sväng, jag bakada lite och fortsatte stöka, plockade lite granris och gjorde fint i en kruka. Senare på kvällen besökte vi graven och tog det lugnt

Här är iaf en del av julsakerna jag satt upp

One response to “Nu är det jul här i vårt hus!

Kommentera

