Jul, strålande jul

Äntligen har julen anälnt. Äntligen är det tillåtet att sätta upp ljusstakarna och lägga fram jul-duken. Fan det var på tiden. Som jag har längtat!

Igår satte jag igång att torka ur alla skåp i köket och har tagit fram alla dukar, mattor, gardiner och annat som ska tvättas innan julen. Hade tänkt lämna in några större mattor på kemtvätt istället för att kånka på i badkaret och tvätta något som ändå inte blir riktigt rent.

Sen har jag satt igång med lite julbak också. Mintkakor har jag gjort och har mycket mer kvar. Hade tänkt slå på stort i år och baka många olika sorter.

Så i veckan ska jag fortsätta med att små städa skåp, garderober, rensa, slänga saker, städa i tvättstugan, tvätta m.m

När helgen kommer börjar jag med städningen på allvar och givetvis så är det julpynts-invigning. På lördag åker stakarna, gardinerna, kuddarna och dukarna upp. Jag väntar gärna med alla tomtar och annat pynt tills iaf andra-tredje advent.

Om vi hinner ska vi ut i skogen och hitta en adventsgran också, som får stå på samma ställe som alltid, framför huset ner mot vägen.

Givetvis ska vi också dricka glögg i helgen och jag ska försöka få tid till att baka pepparkakor med Anders, eller snarare- om han får tid ska vi göra det;)

Så passa på att börja njuta nu när årets mysigaste tid är här!!

7 responses to “Jul, strålande jul

Kommentera

