Kastrering+ uppdatering

I morgon hade jag bokat tid för kastrering av mammakatt och Baccus på Djursjukhuset. Baccus börjar bli så stor och är nog när som helst könsmogen och för att undvika hemskheter är det ganska akut att iaf han kastreras.

Så ringde en sköterska idag från Djursjukhuset, ne då har veterinären blivit sjuk så all kastrering utgår i morgon. Det är inte heller första gången de ringer och måste avboka för att veterinären är sjuk. Men men inget att göra något åt.

Som tur finns ju Veterinär Maria Edler och hon hade tid i morgon för två kastreringar, så jag bokade direkt! Tack världens bästa veterinär!

Jag ska också hinna med lite andra ärenden på stan samt gå till frissan och klippa och färga håret! Jag är lite nervös faktiskt, inte för klippningen men att färga håret. Jag lutar faktiskt åt att göra det lite ljusare, kanske åt koppar hållet med lite ljusa slingor? Jag är ju så mörk och har haft min naturliga hårfärg ett bra tag nu så det blir en omställning. Men å andra sidan är det bara å färga den mörkt igen om jag inte skulle bli nöjd. Sen ska jag träffa pappa en sväng och kanske käka lite lunch. Ska försöka hinna hem innan det mörknar så jag kan städa lite och så (hatar nämligen att städa när det är mörkt ute, lack of inspiration)

Övrig uppdatering av katterna i huset;
De mår bra allesammans, fullt ös- medvetslös om man säger så.
Kiona busar tillsammans med kattungarna *hi5*
Mammakatt har inget emot varken Leyla eller Kiona, hon sitter så snällt och bara tittar på dem eller går förbi dem utan att bry sig det minsta.

Baloma har blivit väldigt tillgiven och gosar gärna med oss. Hon stryker sig mot benen, snurrar på golvet och älskar att blir klappad. Men det går INTE att bära henne, då blir hon som en enda stor muskel. Inte heller är så särskilt rädd för dammsugaren, häromdagen när jag dammsög lekte hon en bit ifrån, ganska oberörd ändå.

Baccus vill inte bli klappad, men han är nyfiken och vill gärna vara med och följer efter oss runt i huset. Han är numrera stoooooor och så fruktansvärt fin:)

Mammakatt kommer att så snart som möjligt att få flytta från oss, helst till ett permanent hem, om inte blir det ett annat tillfälligt hem. Hon påverkar kattungarna för mycket helt enkelt. De gör som henne och det är inte bra.
Mammakatt är lite mer nyfiken, hon smyger runt i huset när vi satt oss i soffan eller äter middag. Hon fräser också mycket mer, alltså har hon blivit modigare och törs säga ifrån. Tidigare ville hon bara sjunka genom marken när vi närmade oss henne. Klappa henne får vi också göra, men hon gillar det väl inte riktigt ännu.

Ska lägga ut nya annonser på katterna också, då med bara en katt i varje.
Nya bilder kommer, jag lovar!

Kommentera

